söndag 30 maj 2010

Gräsänkling med tre barn - en aktivitetslista


Karin på semester, på egen hand. Tjejhelg i Barcelona. Låter mycket trevligt. Men på något sätt måste ju vi som är hemma kontra.

Och vi väljer att göra det med följande helgaktivitetslista:


Fredag - Barnkalas hos Isabelle. Sigrid först gråtfärdigt ovillig, men sedan glad.
Fredag - Grillkväll med Ellinor och Marika. Vi laddar inför lördagen med att se Disneys Lilla Sjöjungfrun.
Lördag - Dutch market. Max tre leksaker var, för barnen. Korv och fika och sedan pajlunch hemma.

Lördag - Astrid på Little Mermaid-kalas hos Ava.
Lördag - Sigrid på kalas hos Leah.
(Valle och jag leker taxi och pendlar mellan de båda kalasen)
Lördag - Vuxenfest på Svenska Skolan, utan barn (andrum, skvaller och skönsång till The Final Countdown, tror jag).
Söndag - Skype med Flerohopp och Makrismåla. Sommarplanerna börjar ta form.
Söndag - Sms från Barcelona.

Söndag - Pysselverkstad, våta kallingar i skafferiet och TV-softande.
Söndag - Grekisk restaurang med Lise o Lukas.

Och imorgon är det skola som vanligt. Om inte Astrids antydan till förkylning utvecklar sig till något mer än bara en antydan. Oavsett lär det bli mer tid till vuxenaktiviteter. Eller så måste jag bara sova, utmattad efter ovanstående program. Vi får se.

P.S. Som tack för att jag genomfört detta barnvänliga program har barnen låtit mig sova till 07.30, två morgnar i rad. Tack, precis vad jag önskade mig!

P.S 2. Egentligen borde jag skriva en egen blogg om allt som sades och gjordes på vuxenpartyt, men jag får ta det senare. När alla bildbevisen redigerats ...

//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar