måndag 3 maj 2010

Veckan som gick: torsdag 29 april

Efter en fantastisk SL-surfning av vår värdinna, vi kan kalla henne för Vicky, var Astrid och jag framme i GOD TID till Olmed, som nu flyttat från St Görans till Jungfrudansen ute i Solna.


Not: vi letade en ganska lång stund efter Olmeds adress som var Jungfrudansen 21-23. Hittade tidigt 20-22, men det hjälper föga ibland. Svettig som en gris efter att ha peppat Astrid, burit henne i famnen och på axlarna och jag vet inte längre hur, så kom vi ändå till slut fram.

Astrid mindes Bertil och skojade sig igenom gipsningen och utprovningen av ny vilortos för handen. Bertil och Hanna hade inte fått remissen från SÖS, men fixade ändå biffen galant.

Sedan åkte vi alla möjliga kommunala färdmedel för att långt senare äta lunch på kineshaket i Älvsjö och därefter besöka vårt hus på Långsjövägen för att sedan träffa Maya och några gamla bekanta dagiskompisar på Ekbacken.

Kvällen tillbringades på studsmattan, framför grillen och i goda vänners lag ute i Bromma. Det tittades säkert också en del på Pippi.

När barnen somnat hade vi quiz. Jag fick 239 ledtrådar av Henrik och Vicky, men kunde ändå inte gissa rätt på vilken känd storfilm den svarte manlige skådisen från Black Diamond varit med i tidigare. Jag har lovat mig själv att hyra Gladiator inom en hyfsat snar framtid.

Betyg på dagen: 4 av 5

//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar