lördag 21 augusti 2010

Surströmpremiär


Senaste veckan har rusat på i huntraåttio, känns det som. Inskolning av Valle på Playschool har tagit tid men lyckats bra. Från "Jag vill inte gå i skolan", via "Jag vill åka i din bil" till ett försynt leende och information från lärarinnan om att Valle minsann lekt med Lukas och andra klasskompisar. Att Valle dessutom lagt ner det där med lunchsovandet känns ju också bra. Lite orolig på nätterna har han blivit, men det får man väl ta.

Det har varit fullt upp under veckan, men kul ändå. Särskilt sur har jag inte kännt mig, även om det varit surströmmingspremiär och allt.


Ström har vi dock haft, i badkaret, med tre barn i vattnet. Halvskoj, spänningen till trots. Men en lösning lär visst vara på gång.

Surströmmingen lyser annars med sin frånvaro här i Lusaka. Gårdagen lades istället på att koka 17 kilo Caribadammkräftor. Det finns en tanke på att inmundiga dem i afton. Så nu är det väl hög tid att fixa sin egen hatt och krydda på snapsen. Eller?
//

1 kommentar:

  1. Dagens snackis är att en av mina vänner, vi kan kalla honom Peter, imorse öppnade kylen och provsmakade en kräfta. Trots att den inte legat det tillbörliga dryga dygnet i laget valde min vän att kompletteringskrydda. Återstår att se om det gett någon effekt. Jag laddar just nu inför kvällen. Hatten är halvfärdig (har fixat själva snöret och kontrollmätt så det räcker runt den tilltagande dubbelhakan ...).

    SvaraRadera