onsdag 6 oktober 2010

Bubblan som inte sprack

Ja, igårkväll klev vi slutligen ur Gossip Girl-bubblan. Vi fixade alltså hela säsong 3 på fem dygn, utan att outsourca barnen eller svälta ihjäl. Lite mosig har jag dock varit idag, men ikväll blir det konsert igen och då kommer energin åter. Trevligt.

En nackdel med mycket tevetittande är att det inte blir så mycket tid över till träning, så den här veckan börjar det nya livet imorgon, som vi brukar säga. Men förra veckan när jag var ute mötte jag en man som sköt iväg följande intressanta kommentar:

"Morning boss, why are you not working?"

Ja, vad svarar man?
1. Jag är bara medföljare till Karin Sverkén på svenska ambassaden.
2. Som du ser så joggar jag och eftersom jag är man kan jag inte jobba samtidigt.
3. Ska väl du skita i.
4. Det samma, hörru.

Jag fick mig en tankeställare och samtidigt lite extra energi att pressa mitt 5km rekord ytterligare. Långa rundan, som visade sig vara över 9km, var det nu länge sedan jag provade, men det kanske är dags snart igen. För nu ska jag åka till Blockbusters och lämna tillbaka boxen vi tillbringat helgen tillsammans med och har därmed all tid i världen. För ett nytt liv. Med långa rundor.

XO XO

//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar