onsdag 4 februari 2009

Avvikelser under senaste dygnet


Här är några händelser under senaste dygnet som på ett eller annat sätt avviker från livet i Sverige:

- Jag avslutade gårdagskvällen med att bli livrädd för en kackerlacka som plötsligt pinnade fram från ett tillhåll bakom badrumshinken. När rädslan lagt sig började jag fundera på om jag skulle trampa ihjäl den eller gå efter sprayflaskan. Barfota kom jag strax i rask takt tillbaka till badrummet och sprayade, med ett leende på läpparna, ihjäl den 6 cm långa insekten. Jag har inte begravt den än ...

- På vägen till affären imorse tog Valle och jag en tur genom förorten och fick se en berusad och kissnödig svart man som precis lyckades få ut snorren ur gylfen innan han snubblade till och pinkade ner sina byxor.

- Tyvärr kunde personalen i butiken inte sälja det bröd som i mina ögon såg godast ut, eftersom det inte fanns någon EAN-kod på förpackningen. Bisarrt, inte bara för att det såg godast ut men också för att det fanns väldigt mycket av det brödet.

Jag har fler på lager, men nu känner jag mig både förkyld och trött. Återkommer.

2 kommentarer:

  1. Hej Theodor! Det var ju ett tag sedan... men här kommer i alla fall liten hälsning från Anna i Hanoi. Här är jag med min lilla familj, som har utökats med en tjej, Hana, nio månader nu. Kai är tre och ett halvt.
    Så det måste ha varit drygt tre år sedan vi sågs sist, hemma hos Brita på pepparkaksbak, eller hur!
    Hur som helst, nu bor vi i Hanoi sedan nästan tre månader tillbaka, så här har också varit fullt upp med att hitta boende, skola in på dagis, vänta på container och försöka hitta rutiner i allt det nya. Spännande och tröttande. Mest spännande som tur är och sakta har vi börjat komma på plats. Tänkte att jag också skulle skriva blog, men... bland alla viktiga hemmafrugöromål - som dricka kaffe, leka med barn, köpa fler möbler... - vet jag inte riktigt hur jag ska hitta tiden. Får läsa din så länge.
    Ha det så bra.
    Kram. Anna

    SvaraRadera
  2. Hej Anna,

    Vet inte om jag svarade på din bloggkommentar. Kul att höra från dig. Hanoi låter spännande. Hur länge stannar ni? Vi måste passa på att hälsa på!

    Så sakta börjar vi komma in i livet här ordentligt. Tjejerna (3 och 5 år) och Valle tycker livet är rätt skönt. Lite skola på förmiddagarna och sedan lek eller dopp i poolen. Mindre stress, mer helgaktiviteter.

    Än så länge har det varit svårt att hitta tid till sig själv. Vill fortsätta på boken jag påbörjade i Mozambique, men det blir väl senare. Nu har vår kontainer med allt från Sverige kommit så jag har fullt upp med det.

    Kram,
    Theodor

    SvaraRadera