onsdag 10 juni 2009

Nu byter vi årstid

Hej alla,

Jag noterade att Ida Z tagit paus i sin blogg och blev inspirerad. Jag har förvisso inte tänkt ta paus, men inser att de tekniska förutsättningarna kanske inte är de allra bästa på de orter vi har tänkt att tillbringa vår sommarsemester. För nu är det faktiskt dags, att byta den zambiska vintern mot den svenska sommaren (det där är ju som alla vet bara ordklyveri, egentligen är det samma sak: kallt och blåsigt och grått hur man än vänder och vrider på det, fast en skillnad är det nämligen att den svenska sommaren lider mot vinter och den zambiska vintern lider mot sommar ... ja ja ja ...).

Tilläggas bör väl också att Ida valt att ta paus från sin blogg för att hon ska vara föräldraledig. Själv bloggar jag ju när jag är ledig. Här kan du faktiskt rösta på vem du tycker gör rätt:

Alternativ A: Theodor som bloggar medan Valle lär sig gå och snacka.

Alternativ B: Ida som låter Greger blogga medan Abbe lär sig gå och sedan lägger bloggen på is när hon själv ska ta ansvar.

Eller så struntar du helt enkelt i ovanstående röstning och njuter av några veckor utan blogginlägg från min sida.

Jag "lovar" att jag är tillbaka i slutet av juli, med nya fräscha intryck. Kanske har jag några historier från hur det är att vara pappaledig i Sverige. Eller bara några fina semesterminnen och bilder. Vi får helt enkelt se.

14/6 åker vi till Älvsjö
28/6 åker vi till Småland
27/7 åker vi till Lusaka

Så ser det ut. Vi hör av oss när vi har telefonnummer.

Trevlig sommar!

//

1 kommentar:

  1. Hej
    Vilket påhopp, ska jag sent glömma. Kanske om det bjuds på Amarula och chokladbollar i Zambia. Jag är faktiskt inte f-ledig utan stretar på som vanligt i Malmö stad som bara ska spara, spara och spara. Lite tuffa arbetsuppgifter just nu. Men faktum kvarstår, G får ,som du, en massa gjort under f-ledigheten. Summa summarum: Karin och jag har det väldigt bra och har gjort nästan lika bra kap som ni gjort! Kommer sakna din blogg enormt under uppehållet men det ska bli kul att ses. Axel har mycket funderingar om lejon, krokodiler och att åka flygplan.
    Kram och hälsa alla i familjen/ Ida

    SvaraRadera