fredag 9 oktober 2009

Pappa upp i dan ...

Visst har du ibland funderat; hur kommer mina barn se ut när de blir vuxna? Vem blir mest lik mig, och vem blir mest lik min partner? Eller brevbäraren, om det nu är applicerbart.

Den senaste veckan har Karin inte varit så mycket hemma som på jobbet. Och då händer det ju att frågor av ovanstående karaktär blir alltmer centrala i ens tillvaro. Men, för att inte funderingarna den här gången skulle bli helt ogrundade eller tagna ur luften, bestämde jag mig igår för att söka fakta. Det finns ju datorprogram som simulerar fram ditt eget utseende om 10, 20 och 30 år, men det jag själv nu behövde var alltså ett program som visar hur mina barn kommer att se ut.

Sagt och gjort, med lite enkel programmeringsteknik, kan jag nu avslöja att alla tre barnen kommer att vara väldigt lika mig om 30 år. Och den som blir mest lik mig är faktiskt inte Sigrid, även om hon har såväl godissug som känslig hy efter sin far, utan självaste Valle.

Av någon anledning blir Astrid mest lik en granne Karin och jag hade när vi precis flyttade ihop, nämligen en blonderad långhårig Jonas Hallberg-typ som på samma gång hade vissa likheter med Marilyn Manson.

(nu förstår ju alla att eventuella likheter med grannar i Johanneshov är ovidkommande eftersom Astrid var ett resultat av en riktigt blöt fest på Svenska Skolan i Maputo, sensommaren 2003; en fest som för övrigt hade Dallas-tema. Är det månde lite Cliff Barnes över henne? Om 30 år alltså!)

Trevlig helg!

//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar