lördag 30 januari 2010

Veckans sport

I väntan på bättre inlägg och bloggar får somliga av er hålla till godo med sportresultaten från veckan som gått.

Innebandy:
- Jag har bestämt för mig att jag var med i det vinnande laget. Det blev till slut ett golden goal som avgjorde.
- Svettighet: 4 av 5
- Poäng: ge mig en pinne för assist.

Gå-lunka-löp:
- Banan har varit den samma under en längre tid. Tiderna lika så. Ingen av deltagarna vet hur vi ska göra för att komma under 1 timme och 30 minuter.
- Svettighet: 2 av 5
- Poäng: tyvärr inga extra pinnar denna vecka.

Tennis:
- Banan var blöt, luftfuktigheten hög. Storstryk igen. Enda hoppet är inför nästa vecka eftersom min motspelare slog sig blodig när han föll handlöst på vägen ut från banan.
- Svettighet: 4 av 5
- Poäng: 6-2, 3-1

Kommentatorskommentar: jag börjar tycka att sport, i sin helhet, känns lite väl mycket 00-tal. Det känns lite omodernt, jag får liksom en fadd smak i munnen. Finns det någon bot för detta? Någon liten tablett man kan ta, på regelbunden basis?

//

1 kommentar:

  1. Sluta genast skriva om sport, du är inte bra på det och då skriver man inte bra heller. Hälsningar Någon i Luaka

    SvaraRadera