tisdag 26 januari 2010

Zambiabloggens ettårsjubilieum

Det är några stycken som noterat att min Zambiablogg alldeles snart fyller ett år. Inte illa. Samma personer har frågat hur detta ska firas. Jag återkommer till det, men tar fortfarande tacksamt emot fler förslag. Hittills har jag bland annat följande kreativa lösningar:

- En fest.
- Ett poolparty (vet inte egentligen skillnaden mellan fest och poolparty, men jag vill ta upp alla alternativ, känns viktigt).
- Börja skriva om intressanta saker.
- Nedläggning av bloggen.
- Inte alls.

Som sagt, kom gärna med fler kreativa förslag till hur detta kan firas.

(P.S. jag lider inte av idétorka och har inte drabbats av fyrtioårskris så kom inte och säg det du också ...)

//

2 kommentarer:

  1. Till min privata brevlåda har det strömmat in ytterligare några kreativa förslag. Tyvärr kan jag inte heller nu röja några källor, men håll till godo och glöm inte att rösta fram bästa förslag:

    - Ha en tyst minut.
    - Håll en svensk respektive zambisk flagga i vardera hand. Vifta med flaggorna och sjung respektive lands nationalsång. Gör peace-tecknet.
    - Klä ut dig till en zambier och sjung Michael Jacksons We are the world.
    - Bjud in bloggens läsare och gör strecket. (Kan kombineras med "fest" och/eller "poolparty")
    - Börja blogga på zambiska och få en internationell läsekrets.
    - Ge ut bloggen i bokform, en så kallad blok.
    - Inför rutiner i bloggen. T ex fotografera din frukost varje dag och publicera fotot på bloggen.
    - Skapa ett "bloggbråk" genom att regelbundet recensera och dissa andra (svenskar) som bloggar från kontinenten Afrika.
    - Skapa en till blogg.

    Nu tror jag snart vi har uttömt detta ämne, men jag lovar att publicera alla bra förslag som kommer in även fortsättningsvis.

    //

    SvaraRadera