fredag 22 januari 2010

Helgbilaga: Tema Sport

Det blev en mycket spännande match imorse på Intercontinentals tennisplan. Spänningen låg mest i hur många dubbelfel och bäbislösa servar jag kunde få till, men också hur nära baslinjen jag lyckades skjuta utan att få in bollen på plan. Johan Norman är vass, mycket vass. Nästa vecka ska jag preparera hans planhalva, eller vattenflaska.

Till mitt försvar:
- Det var motsol.
- Mina glasögon åkte ner på näsan.
- Jag fick svett i ögonen och eftersom jag hade fixat frisyren innan så var det inte bara svett utan också hårvax och det svider och har en distraherande inverkan.
- En av bollarna var lite sumpig.
- Jag kom försent, var stressad i första set.

Slutresultat efter en dryg timmes lirande (eller lidande om jag ska vara ärlig):
6-3, 3-1

Behöver jag säga vem som var att ses som hemmaspelare (eller går man på vem som har högst seedning, eller ligger högst på världsrankingen, Lusakarankingen?).

Men, men, men. Jag känner det så starkt nu. 2010 kommer vara mitt stora sport år. Nytt mål: jag ska komma med i Sportspegelns Årskrönika.

Om du vill hjälpa mig att nå målet så kan du alltid sätta in några tusenlappar på mitt nyastartade 90-konto som jag kallar "Hjälp sporten ut från de fina salongerna i utvecklingslandet Zambia". Alla pengar går oavkortat till att köpa gift så att mina kommande motståndare lägger sig självmant i varje match och jag därigenom är att ses som rättmätig vinnare.

Nu ropar min tränare på mig.

Trevlig helg!



P.S. Ordet tränare kan på vissa minoritetsspråk likställas vid kurator, jag tror jag behöver en sådan. Eller bara en tennisterapeut. Eller en kombinerad lucia- och tennisterapeut, det vore perfekt. D.S.

//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar