måndag 22 mars 2010

Happy Monday - Nu har vi pippi på t-shirts igen

Ja, då började faktiskt denna vecka helt fantastiskt får vi väl lov att säga, eller vad tycks om följande lista;

- Karin fyller år
- Karin får många presenter, från nära och fjärran
- Karin har fått en personlig gratulation av facebook.com
- Barnen har fått varsin ny t-shirt med Pippi Långstrumptryck av mormor och morfar
- Trädgårdsmästaren är tillbaka efter några dagars sjukdom i familjen
- Halva gräsmattan är klippt
- Bara ett bestick försvann under helgens födelsedagspartaj
- Det finns fortfarande både smörgåstårta och cheesecake kvar i kylen
- Det är bara några få dagar kvar till barnens påsklov och därmed vår resa till Namibia
- Det är måndag och då väljer Karin TV-program
- Laddat på hårddisken finns avsnitt 4 av Grey's Anatomy Season 6
- Och sist men inte minst: solen skiner på nytt

Förresten, jag skulle faktiskt kunna fortsätta och göra listan ännu längre. Exempelvis glädjs jag väldigt mycket åt att vi igår, utan i princip någon som helst påverkan av rysningsdryck eller annan typ av uppiggande stimulantia, beslutade att någongång i framtiden så ska vi ha en fest med gymnasietema. Ett "theme party", helt enkelt. Allt kommer då vara som på gymnasiet, för min del som åren 1987-1990. Väldigt enkelt. Jag lägger snart ut en annons där vi kommer att upphandla en ganska stor mängd barnvakter. Kläderna kan vi förmodligen köpa tillbaka om vi åker ner till Kamwala. Både min vän, vi kan kalla honom Jens Sörensen, och jag tyckte det lät väldigt bra, igår. En av tjejerna i parallellklassen H3, vi kan för enkelhetens skull kalla henne Bodil, kommer också tycka att det blir en rolig fest, när hon får tänka över temat lite, och framförallt inser att vi i arrangörsgruppen erbjuder väldigt bra barnpassning. Jag oroar mig mest för att klassindelningen gör att vi kanske kommer sitta på varsin kant och inte umgås lika mycket som om vi exempelvis hade valt tema Dallas eller Sportspegeln.

(Det går ju alltid att kommentera på den här bloggen om man har avvikande åsikter. Ju färre kommentarer desto mer normal antar jag att den här bloggen och dess innehåll är. Alla som inte kommenterar är för övrigt bjudna på temafesten, vilket tema vi än till slut väljer.)

Underbart med måndag med andra ord. Nu hoppas vi tisdagen tar efter i sin föregångares fotspår.

//

1 kommentar:

  1. Hej
    Det verkar verkligen ha varit en toppendag, fin fru och fina barn har du minsann!
    Kram till er alla från ett vårigt Tygelsjö

    SvaraRadera