torsdag 18 mars 2010

Regnsäsongen har återuppstått - nu leder jag själv sjukdomstoppen!

På Facebook råkade jag igår uttrycka mig så här:

"Regnsäsongen är död, leve värmen"

Men det gick ju inte för sig. Den zambiska censuren slog till direkt och gav oss en natt med åska och regn. Får se om det fortsätter. Inte bra för grödorna, inte bra för solbrännan.

Tappat rösten har jag nästan också. Och ont i stortån efter att ha skadat mig med Valle på ena armen och en bricka med ugnspannkaka, lingonsylt och rivna morätter på den andra. Min vänsterfot gled på en av barn nyvattnad klinker medan högerfoten försökte komma ifatt på det vassa stengolvet vid altanen. Resultat: ett djupt köttigt sår rakt genom nagel och stortå. Barnen tycker i alla fall det är häftigt när blodet droppar och pappa får plåster. Kanske leder jag sjukdomstoppen denna vecka?

Eller bara gnälltoppen.

Och så dagens dikt / vädjan till de zambiska myndigheterna:

Kom sommar,
Kom sol,
Kom värme till min pool

//

P.S. Allt man skriver blir inte bra, som Henning Mankell och femton andra svenska deckarförfattare för länge sedan borde ha erkänt för sig själva ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar