onsdag 14 april 2010

Lunchrast i restkylen

Tjejerna känner sig nöjda med dagens lunch. Astrid började först tugga på lite överbliven moussaka, men bestämde sig sedan för att toppa med en av mina potatisplättar med lingonsylt (eller om det var lingonsylt med potatisplätt, svårdefinierat).

Sigrid vägrade allt och började skrika. Utan hot åt hon dock sedan pastahjul med köttfärssås som blivit över från gårdagens moussaka. Och nu leker de familj. Kan livet bli enklare än så här?

Snart vaknar lillebror, som är den ende av barnen som gjort "happy plate" (hittills i alla fall) idag och då byter vi spelregler, förutsätter jag.

Sedan ska det enligt påbud från ordföranden i familjerådet bakas brödbullar. Astrid har ytterligare regler som gäller just då. Jag har inte riktigt lärt mig de reglerna, så jag passar nog på den aktiviteten och förbereder mig för två timmar på Svenska Skolan senare i eftermiddag.

Bäst att pusta ut nu så här medan det fortfarande är lugnt med andra ord.

//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar