tisdag 6 april 2010

Namibia enligt Valdemar

Hej, jag heter Valdemar och har just fyllt 2 år. Dessutom har jag precis varit i Namibia. Det är ett land som ligger nära Zambia, där jag bor.

Jag tyckte Namibia var roligt, för jag fyllde år och fick presenter.

Och så var jag lite sjuk. Det var inte så roligt. Men jag blev frisk snabbt.

Först flög vi, sedan åkte vi bil och såg djur. Giraff och impala är mina favoriter. Pappa väckte mig tyvärr inte när vi såg två noshörningar, dumma pappa. Men lejon såg jag. Grrr ...

En dag åkte vi båt. Då fick jag ha kikaren, det var kul. En säl kom upp i båten. Den hette Sally. Flamingo såg vi också, och pelikaner.

Jag gillar pommes också, det är gott. Fast på den här semestern åt jag fisk också, och kyckling. Ja, och godis så klart. Det måste man ju äta om man ska åka bil. Är det semester så är det. Mamma kom ihåg att jag bara åt pommes i Cape Town. Hmm ... det minns jag inte längre.

Nu börjar jag hänga med storasystrarna ganska bra när de busar. Ibland busar jag mer än dem. Det tycker mamma och pappa är roligt, ett tag.

Det fanns mycket sand i Namibia. En jättestor sandlåda kan man säga. Fast i Namibia kallas det öken. Vi såg ormar också. Jag vågade inte röra dem.

En morgon hade någon bakat en tårta till mig. Det var gott. Jag fick hjälp att blåsa ut ljusen.

Men presenterna behövde jag ingen hjälp att leka med. Jag fick ett munspel, en t-shirt, en disosaurie, en bil, ett rymdskepp och massor med kramar och mys. Och så tårtan förstås. Gott.

Ibland blev kvällarna sena. Då hjälper det inte att man är två år. Man somnar liksom ändå. Tidigare än de andra. Det är lite synd. Fast när jag vaknar igen är jag pigg, efter en flaska välling och en stund med nappen. Gott.

Vi hörs snart igen.

Hälsningar,

Valdemar

//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar