tisdag 6 april 2010

Namibia enligt Sigrid

Hej, jag heter Sigrid och är fyra år. Jag har precis haft påsklov och varit i Namibia med min familj. Det var roligt eftersom jag fick åka med två av mina bästa kompisar; Ellinor och Ella.

Först flög vi, sedan åkte vi bil och fick se en massa djur. Men då hade jag feber och kräktes i bilen. Det var inte så kul. Men på safarilodgen kunde ingen stoppa mig från att hoppa i poolen ändå. Det var kul.

Det var påsk också. Det firade vi med choklad.

Jag träffade några roliga tyska tjejer också, de var överallt, var vi än åkte. I Etosha, i Swakop, på restauranger och på flygplatsen. Roligt. En av dem hette Max.

När vi hade sett alla djuren åkte vi bil igen, långt. Sedan kom vi fram till Swakopmund och där fick jag sova på en egen tältsäng. Första dagen var vi ute i öknen och klättrade i sanden. Sedan åkte vi båt och då klev en säl upp i båten. Den hette Sally. Stora fåglar fanns det också.

En annan dag tittade vi på massor av sälar och sista dagen var vi ute i öknen igen. Då klappade jag en orm och matade en kameleont. Det var roligt.

Mamma och pappa tyckte jag var ganska busig på den här semestern. Det håller jag verkligen inte med om. Busig kan du va själv, säger jag då. Så det så.

Sedan åkte vi tillbaka till Windhoek och åkte på safari igen. Jag fick se krokodil och noshörning. Det var häftigt. På flyget hem pysslade jag med pappa. Vi pysslade igenom hela min Hello Kitty-pysselbok. Det var så himla kul. Jag gillar Hello Kitty. Och att pyssla. Ja, pappa också så klart. Och mamma, Astrid och Valle och alla kompisar.

Nu har skolan börjat igen, det är kul. Fast det var roligt i Namibia också. Så klart.
//
Hälsningar,
Sigrid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar