tisdag 10 augusti 2010

Åter i Lusaka

Nu är vi tillbaka på afrikansk jord efter drygt fyra underbara veckor i Småland och på Öland.

Morgonen inleddes med Valle som i sömnen säger:
- Jag är en stor boy nu.
Medveten kille i tvåårsåldern.

Ett annat tecken på att vi faktiskt är tillbaka och att jag nu rör mig väldigt avslappnat i Lusaka är när jag under morgonens joggingtur hälsar på en man jag möter. Han svarar:
- How are you doing, brother.

Hemma i Sverige har vi träffat familj och vänner. En av dem, vi kan kalla honom Kenny, påpekade att den här bloggen är en av de mest välbesökta bloggarna i södra Sverige. Sedan påpekade han frankt att han tycker bloggen handlar för lite om Zambia. Jag lovar bättring på den fronten.

Så häng med, även under kommande året. Välkommen tillbaka, säger jag till mig själv och alla läsare.

//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar