tisdag 31 augusti 2010

Bilden som chockade en hel värld ...

Såg just på Facebook att en gammal klasskompis gift sig idag. Fantastiskt! Men så är det någon som lägger ut en jämförande bild från högstadiet. Ett skolfoto, helt enkelt. Jag slås av hur mycket hårvårdsprodukter det måste gått åt för att skapa bilden.


Och sedan ser jag mig själv på bilden och skriker högt. Tusen tankar far genom huvudet. Varför sa aldrig rektorn ifrån? Och alla föräldrar? Hem och Skola borde ju hotat med relegering, polisen borde ryckt ut!

Men så sansar jag mig. Kanske var 1986 inte så dumt ändå. Kanske skulle man ta och odla ut lite längre hår, skaffa en hårtork och en massa formskum. Sedan är det bara att ringa Photomic igen och be dem uppdatera bilden.

Eller inte.

//

P.S. Jag håller med, den här bloggen hade ingenting med Zambia att göra, förutom att det möjligen är i just Zambia jag tänker odla mitt hår och forma min nya frisyr.

2 kommentarer:

  1. Har du telefonnumret till Åsa Nilsson eller Maria Mård på mellersta raden?! Mjaaaauu!

    SvaraRadera
  2. Foto från en svunnen tid. Jag kan bara säga att du inte är "Samson" (där styrkan satt i håret).... tycker bättre om dig idag!

    SvaraRadera