tisdag 31 augusti 2010

Var det Astrids dag idag, eller?

Visst, Karin kom ju iväg ganska snabbt imorse, så kanske var det hennes dag idag. Åtminstone till en början.

Och jag själv gjorde en ganska snabb och väl genomtänkt lämning på skolan, i väldigt god tid dessutom. Att jag senare under eftermiddag höll på att få hela bilen och dess dyrbara last kvaddad av en sömndrucken, men ack så munter, zambier, det har jag redan förträngt.

Sen får man ju säga att Sigrid, trots en total härdsmälta direkt i anslutning till luchen, repade mod väldigt snabbt och blev den där goa tjejen som hon allt som oftast är.

Och så Valle, som ju varit så duktig och börjat Playschool, och babblar på på både svenska och engelska, och dessutom har haft namnsdag idag. Grattis, Arvid!

Men det var nog ändå Astrids stora dag idag. Visst, tjurig och slö som vanligt på morgonen, men väl tillbaka från skolan undrade jag om hon haft franska på schemat. Jag har ställt frågan några gånger tidigare, för de har ämnet fyra gånger i veckan. Och idag tog hon mod till sig.
"Ja, vi hade franska och jag kan räkna ..."
Sen körde hon igång un, deux, trois, quatre, cinq, six, sept ...

Och som om det inte skulle vara nog att franskan börjat lossna, så hade i alla fall första tanden gjort det. Imorgon är det visst Gluggen som har namnsdag, vi kanske döper om henne tillfälligt, så hon får njuta lite längre ...

//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar