söndag 12 september 2010

Baby I am born to run ...

För väldigt länge sedan skrev jag i en blogg att jag varit ute och joggat, eller möjligen promenerat. Jag mötte en person som frankt hälsade med "morning boss". Det värmde.

Nu i augusti var jag ute och joggade och mötte en person som hälsade med ett mer kompisaktigt "morning brother".

Inför kommande lördagens 10 km på den årliga Leopards Hill Run behövde jag en liten extra boost i min träning. Jag gav mig ut igår. Efter hundra meter är det någon som, fritt översatt, säger något i stil med: det där ser riktigt jobbigt ut. Inte precis vad jag behövde höra då. Men, men, men. Skam den som ger sig. Fyra kilometer senare får jag min välförtjänta upprättelse. Det är nämligen då en ny man hälsar på mig, med den smått klassiska frasen "morning mr fitness boss".

Jag ler hela vägen i mål.

//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar