onsdag 29 september 2010

Catching up with ...

Ni är många som undrat vart jag tog vägen. Så sent som för ett par minuter sedan förstod jag att bloggen varit saknad och att ni inte får nog av att läsa gamla godbitar.

Nåväl, svaret är enkelt. Astrid var förkyld för ett par veckor sedan. På femte dagen ringde de från skolan och jag fick åka och hämta henne, febrig och matt. Sedan drog det igång. Under fem dygn var hon på toaletten en gång i halvtimmen. Så även nattetid. Vi var hos läkare tre gånger innan vi fick rätt medicin. Troligtvis en amöba.

Skonkost, vätskeersättning, handsprit och tevetittning - vilket av dessa ska bort?

Mitt i allt detta annordnade vi valvaka för alla svenskar, mycket spännande, mycket trevligt.

M, FP, MP och SD - vilket av dessa ska bort?


Och i helgen åkte vi en tur till Lower Zambesi för första gången. Kiambi Lodge var mycket trevligt; god mat, bra poolhäng, spännande 4x4-väg dit och så underbara flodturer med flodhästar, elefanter, waterbuck och krokodiler. Hela familjen mycket nöjd.

Snart kommer Astrid från skolan. Sedan drar vi vidare för veckans svenskundervisning. Men jag lovar att bli flitigare med bloggandet, snart.

//

1 kommentar:

  1. Tack gode gud att du/ni är tillbaka (och dessutom mår bra!)..
    Har saknat bloggen som en tok!
    Gissar att MP ska bort eftersom de ej vill bygga förbifart stockholm, själv sitter jag på essingeleden i 1 timme för att åka 8 km och snart blir jag galen!
    ps.Om detta svaret är fel så är min andra gissning SD! ds.
    //Linda E

    SvaraRadera