tisdag 9 november 2010

Självgodhetens år inlett

Varje hemmavarande pappas rätt ligger bland mycket annat i ett trevligt uppvaknande på sin födelsedag. I mitt eget fall inträffar denna dag just idag. Så på sängen blev jag således uppvaktad med kaffe, t-tårta och presentkort på en skönhetsbehandling.

"Nej, men det behövs verkligen inte", sa jag om presenten.
"Jo, men det är du värd", svarade frugan.


Nu har jag nästan hela dagen på mig att analysera innebörden av den här konversationen innan hon på nytt är hemma och vi tillsammans ska ut och äta på någon av detta u-lands bättre restauranger. Barnen lär ju fortsätta sina gratulationer redan innan dess.

Jodå, idag är det minsann jag som står i fokus. Underbart. Kan jag förresten ta en bit till på t-tårtan? Den var väldigt god, redan klockan sex på morgonenn.

//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar