måndag 28 mars 2011

Det här är inte Ulrik

Jag letade hela gårdagen, men ingen vill längre kännas vid namnet Ulrik. Mannen på bilden hävdar bestämt att hon heter Samantha Fox. Tyvärr var jag tvungen att klippa nederdelen av bilden för att få plats, men de utnötta jeansskjortsen visade mer än man behöver se för att bilda sig en uppfattning om Sammys "erbjudande" ... Eller, vänta, var det jag själv som hade jeansshorts? Eller var det lakritsshots?


Grattis igen Karin och Veronika, hoppas ni fick den fest som ni hade önskat er. Nästa år kör vi tema 90-tal. Då kommer jag själv ta itu med mitt ointresse för sport och klä ut mig till svenska fotbollslandslaget från 1994, eller möjligen Anders Glenmark, som jag också, än så länge åtminstone, är väldigt ointresserad av. Fast jag hinner ju fylla fyrtio under året, det kanske är då ens topplista börjar se ut så här;

1. Tomas Ledin
2. Anders Glenmark
3. Ted Gärdestad (allt, innan han dog)

//

1 kommentar:

  1. Jag har fått flera frågor från anonyma bloggläsare kring bilden ovan. Någon undrade var man kan penta sig så snyggt, någon annan ville ha måtten på skjortan, men jag kan bara avslöja att det är en strof ur Ebba Gröns 800 grader som mannen sjunger, nämligen:

    "Du kan lita på mig, du kan lita på mig"

    Men ser han verkligen så himla trovärdig ut? Jag menar, skulle du verkligen köpa bil eller bostad av mannen på bilden. Va, skulle du det?

    SvaraRadera