torsdag 11 april 2019

Gone fishing - ännu en störande aktivitet från ett liv på andra sidan klotet

En av mina svenska följare skickade nyligen ett personligt meddelande med uppmaningen att sluta publicera allting jag gör om dagarna. Anledningen verkade vara att det finns de som jobbar också och som då kan bli störda. Eftersom meddelandet inte innehöll en enda emoji har jag svårt att veta om det var ett skämt eller på riktigt.

Den minsta tigerfishen av dem alla. Men den finaste storfiskarhatten. 

Därför är det nu viktigt att alla ni som jobbar faktiskt återgår till det, omedelbums.

Lodgen heter Redcliff. Ett passande namn helt enkelt.

Jag kommer bara kort berätta om en natt i Lower Zambezi. Fem män som åker fem timmar för att fiska, äta gott, dricka en GT vid en lägereld, lyssna på berättelser om hur det var i Zambia på sjuttio- och åttiotalet …

Catch and release.

... dra upp sin första Tigerfish, sova med öppen dörr, invigas i tigerfiskarordern, njuta av flodhästar, krokodiler, elefanter, babianer och mängder av fåglar, och på vägen hem skratta sig tårögd åt svensk humor.

Hon ville inte pussas när jag väl fått henne på kroken. Gillade hon inte hatten?

Jag berättar inte mer. Vill inte störa alla er som jobbar. Hoppas ni kan respektera det.

Motståndarbåten i årets fisketävling.

// Theodor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar