söndag 15 februari 2009

Containern







I onsdags fick Karin ett samtal från fraktföretaget. Containern var på plats i Lusaka, redan. Torsdag morgon och jag fick bråttom hem från skolan för att ta emot flyttgubbarna. Först upp med alla möbler, sedan bara 170 lådor kvar. Det är nu söndag kväll och vi börjar se ljuset i lådtunneln.

Vi har fortfarande 5 lådor som vi inte har packat upp sedan vi kom hem från Mozambique ...

Men framför allt är det väldigt skönt att ha sina egna prylar, sova i sin egen säng, lyssna på musik i sin egen anläggning, dricka kaffe i sin egen kopp (och då tänker jag varken på min "världens bästa brorsa"-mugg eller min "pappa är bäst"-mugg), osv.

Man hittar många märkliga saker som liksom varit svåra att slänga, och ytterligare några saker som plötsligt känns lätta att slänga.

Inte så mycket som har gått sönder, inte som vi hittat än i alla fall. Däremot hade flyttkillarna i Älvsjö valt att lägga skruvarna till såväl ena bokhyllan som köksbordet på ett ännu icke identifierat ställe. Jag trodde att det även för fackfolket var praxis att tejpa fast skruvar på den möbel de tillhör? Vi sitter således på golvet och äter ...

Nåväl, veckan som kommer blir väl till att ägna kartongerna lite tid. Sedan är det ju Sigrids 3-årsdag. Kalas på söndag. Mer om detta i kommande bloggar ...

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar