tisdag 10 februari 2009

En solig tisdag i februari ...


Om detta hade varit en helt vanlig tisdag i februari och jag hade varit föräldraledig med Valdemar hemma i Älvsjö, så:


- hade det varit minusgrader, grått och besvärligt.

- hade jag varit helt slut kl.09.30 efter att ha lämnat tjejerna på dagis.

- hade jag bråttats med vinterkläder.

- hade jag slitit mitt hår för att komma på en spännande middag till hela familjen.

- hade jag lagt en heldag för att stänga inköpslistan i Kungens Kurva.

- hade jag med spänd förväntan öppnat det gröna kuvertet från försäkringskassan för att i nästa minut försöka blinka grusen ur ögonen efter att ha kontrollräknat och kommit fram till att det inte blir mer pengar, även om man har en bra lön och aldrig fuskat medvetet med vab eller sjukdagar.

- hade hell hour varit en del av dagen, lite som tandborstning fast i två timmar.

- hade längtan till våren varit ett ständigt tillstånd.


Nu är livet annorlunda, soligt nästan hela tiden liksom.


Dags att lyssna på lite musik, i bilen ut till skolan. Och sedan blir det lunch. Som jag inte lagat själv.


//

1 kommentar: