torsdag 16 april 2009

Chaminuka - Karin 25 +



När Karin fyllde 25 (och lite till) för nästan en månad sedan fick hon lite kläder, presentkort på ansiktsbehandling (inte av mig ;-)), manikyr och pedikyr, mm. Det här är nu inget inlägg med avsikt att rada upp varken skrytpresenter eller visa på torftiga idéer eller liknande. Ej heller någon bra uppslagsartikel för du man som närmar dig 40 och har total blackout inför din livsledsagares kommande bemärkelsedag. Däremot tänkte jag att det kunde var lite trevligt att lägga ut några bilder från den weekend som Karin jag och Valle tillbringade på en lodge några mil utanför Lusaka.


Man kommer till Chaminuka genom att köra till flygplatsen och sedan ta en grusväg en bit ut i bushen. Detta klarade vi fint. Sedan var det lunchbuffé, vilket också gick finfint. Sedan lämnades Valle och jag ensamma i baren medan Karin för första gången sedan våren 2004 lade sig på en solsäng i mer än 20 minuter. Det grillade köttet från lunchen tycktes vara en stor inspirationskälla. I baren var Valle helt ointresserad av eftermiddagsvila och gjorde istället allt för att norpa mitt ölglas. Vad ska det bli av den här mannen?

Senare på eftermiddagen åkte vi på en tvåtimmars safaritur med påföljande vin- och ostprovning. Det tog lång tid innnan vi fick se annat än impala, men till slut hade vi ändå sett ett antal olika antiloper, struts, mm. Den stora behållningen blev dock sju giraffer som gick på rad i kvällssolen.

Natten var förhållandevis lugn utan tre barn i sängen!

Sammanfattningsvis tror jag att Karin var väldigt nöjd med denna weekend. Jag frågan henne igen nu i skrivande stund och hon säger som hon sa i vigselkapellet för snart sju år sedan "Jaaa"

//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar