tisdag 10 november 2009

Gästblogg: Jag trodde jag hade rensat ur min garderob

Det är nu dags för ett nytt piggt inslag här på bloggen. Karin orkar inte sätta upp en egen blogg så hon undrade igår helt enkelt om hon kunde få gästblogga på min.

"Jag fixar det imorgon, idag fyller jag år", svarade jag.

Så här är den, Karins första gästinlägg här på bloggen:



* * * * *

Så fort Theodor och mina svärföräldrar hade lämnat Lusaka för safaritur i Kafue National Park ringde jag Marika och övertalade henne att följa med på Bad Taste Party hemma hos Marko. Min make trodde säkert att jag var hemma med barnen på fredagskvällen, men varför ska vi ha en barnvakt om vi aldrig använder henne?

Theodor trodde nog också att jag städat ur min garderob och rensat bort allt gammalt för att ge plats till allt nytt jag aldrig har tid att köpa. Men icke sa nicke, längst in hittade jag en del bra att ha prylar till detta partaj.

Fast när jag klätt upp mig klart insåg jag att det inte var riktigt fullbordad, så då gick jag in och nallade några hårsnoddar av Sigrid och så tog jag Theodors tubstrumpor (varför har han kvar dem i sin garderob, de är ju inte ens gömda?).

Sedan drog jag iväg ut i natten ...

Marko berättade senare på kvällen att jag var den bäst klädda på hela partajet, undrar om han menade det eller om han bara skojade, finländare kan ju vara både ironiska och luriga på samma gång liksom.

//

3 kommentarer:

  1. Ja du Karin
    Av bilderna att döma vet jag inte riktigt heller om han menade det eller var ironisk. Bra att du passade på att gå på fest, ingen mening med att städa garderober. Av ngn märklig anledning är de lika stökiga igen efter 2 dagar....

    SvaraRadera
  2. Jag är dock ingen kontaktförmedling, om du vill maila med min fru bör du skriva ett brev till Sveriges Rikes Ambassad i Zambia. Där sitter hon allt som oftast.

    SvaraRadera
  3. Verkar ha varit en riktigt rolig fest... Synd att vi hade middag den kvällen och sedan hämtning av barn på Baobab College där det var fire works... Tror att Marko var genuin i sitt utlåtande. Han skrev ju i sitt mail med inbjudan att om man inte visste hur man skulle klä sig kunde man ju klä sig som honom... hihi...

    SvaraRadera