torsdag 17 december 2009

Dagenefterblogg: stulen från Facebook

Igår var det alltså herrmiddag, och det kan jag naturligtvis inte blogga om. Hur skulle gästerna känna då? Men min Facebookstatus från igår eftermiddag ledde tydligen till en hel rad kommentarer. Mest från fruar till de män som satt runt brödraskapets julbord. Och som ni vet är det ju lite bökigt att hitta gamla grejer på Facebook, så därför tänkte jag publicera gårdagens kommentarer här på bloggen. Självklart funderar jag då också på om Facebook därmed äger min blogg, någon som vet?

Bilder: så klart inte (batteriet i kameran var inte laddat ...)

Nedan är alltså från Facebook:

Theodor Sverkén Sjögren (status): "Har jag glömt någonting inför kvällens julbord? Köttbullar, prinskorvar, senap, janssons, rödbetssallad, julsallad, ägghalvor, revbensspjäll, julbröd, öl, snaps, julgodis, ostbricka och manliga gäster! Och levande ljus och julservetter. Det borde väl räcka?"

Sari Viitala likes this.

Anna-Karin Lindblom (kommentar): "Eftersom Lindbloms manliga representant inte är i stan tar jag för givet att jag tar hans plats!"

Anna-Karin Lindblom (kommentar) "Don't worry, bara skojade...;-)"

Lisa Palm (kommentar) "var tog sillen vägen?"

Fredrik Hildebrand (kommentar) "Såna däringa små kroppkakor har du glömt"

Pia Andersson (kommentar) "Exakt...kroppkakorna!! Annars har du vrålkoll - låter gott!"

Björn Engström (kommentar) "Mumma!"

David Lindblom (kommentar) "En snapsskål för absent friends tack.."

Elham Pourazar (kommentar) "Orättvist att jag sitter hemma o tröstar mig själv med jordnötsmackor i vintermörkret. Man tycker ju att alla mail med inledningen Dear MR Pourazar borde kvalificera för en inbjudan till herrmiddagen :) Hoppas Karin har det bra var du än låst in henne i huset. Ho ho ho"

Anna Riby (kommentar) "Höll på att säga kvinnliga gäster, men ångrade mig genast eftersom jag inte kan!"

Anna Riby (kommentar) "men däremot min man..."

Anna Edoh (kommentar) "Fantastiskt att du lyckats få ihop allt detta i Zambia! Hej tomtegubbar, slå i glasen!"

Theodor Sverkén Sjögren (kommentar) "Sillen fanns på bordet, hade bara glömt den i min lista. Jansson, vilken Karin gjort för att hon är så duktig på det, slukades snabbast. Mer kan jag tyvärr inte säga. Kroppkakorna sparar vi till dopparedan. David och Jens, ni fanns i våra tankar. Vi hade faktiskt varsin papier maché docka av er hängandes vid barbordet, väldigt mysigt."

Anna-Karin Lindblom (kommentar) "Antar att papier maché dockorna pratade i varsin mobil, det blir ju liksom mer trovärdigt då..."

Plötsligt inser jag att det finns familjer i min omgivninge som använder den här bloggen som kommunikationsplattform. Bra att den kommer till användning. Kom bara ihåg att jag har rättigheterna! Eller om det nu är Facebook som äger mig, ingen har kunnat svara på den frågan än.

God jul! (det kommer säkert något inlägg till innan dess, men ändå ...)

//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar