söndag 17 januari 2010

Happy New ... Yeah!

Ett par veckor in på det nya årtiondet har jag äntligen några minuter över till att fylla bloggluckan. Sedan slutet av december är ni flera som har undrat: var tog han vägen!

Några av er följer mitt liv även på Facebook, och då vet ni att jag var där på julafton. Andra följer frugan i samma kanal och då vet ni att hon hade tid att uppdatera sin status när vi var i Kapstaden.

Först alltså lite bilder från nyår, som vi firade här i kvarteret med tre andra svenska familjer, god mat och fantastiska viner och bubbel.

Den närmaste kopplingen till Zambia var väl grannen som kom ut fem i tolv och tyckte vi förde oväsen med våra raketer. Det roliga i just den anekdoten var att det knappt gick att höra vad han sa på grund av alla andra raketer och smällare som brann av i staden samtidigt. Jag ställer mig frågan: vem väljer att sova klockan 23:55 på nyårsafton? Och dessutom göra sig besväret att gå ut och skälla ut sin granne för förargeslseväckande beteende?

Förutom en fantastisk nyårsmeny hade våra ungar precis som i fjol lite uppträde. Det blir högre och högre klass för varje år. Vart ska det sluta?

Nyårsdagen tillbringades i väskpackningens tecken. Kl.05.00 den 2e januari satt vi nämligen i taxin på väg ut till flygplatsen, för vidare färd mot Sydafrika och Kapstaden.

//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar