fredag 1 oktober 2010

Pizza och XoXo


Äntligen är det fredag och jag har smörjt ungarna ordentligt med pizza till lunch och nu skjutsat iväg dem på lekeftermiddag. Ja, Valle ångrade sig i bilen, men så kan det ju vara. Tänkte jag skulle smörja frugan med oxfilé och en flaska rödtjut till middag. Kan det vara något?

Om biffdjuret nu inte skulle funka så har jag ett annat ess i rockärmen (eller i badbyxorna, för nu börjar det baske mig bli riktigt hett här nere ...). På videobutiken Blockbusters hittade jag nämligen Säsong 3 av Gossip Girl.

Visst, jag räknade kanske inte med att vi skulle tvingas lämna tillbaka den efter ett dygn, men regeln de har är ett dygn per skiva. Säsong 3 har 5 skivor. Således blir det till att lägga barnen tidigt de kommande kvällarna och marathonköra tills ögongloberna intar kvadratisk form.

Vi ses på onsdag, skulle man kunna säga, om man nu vill skoja till det så här på fredagseftermiddagen. Men, men, men. Gossip Girl är allt annat än komedi, utan en serie där man får lära sig en hel del om det verkliga livet. Som miljardärsbarn på Manhattan i alla fall. Och om jag mot all förmodan skulle tvingas välja mellan de något vinklade statliga nyheterna på ZNBC och just Gossip Girl så blir valet hyfsat enkelt.

You know you like it, XoXo, Gossip Girl.

P.S. Det finns fler boxar på Blockbusters, att vi nu valt en tjejserie för gymnasieelever är bara en början, tror jag ...

//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar