fredag 24 december 2010

Pappa, var är tomten?

Först undrade Sigrid när tomten kommer. Sedan började alla tre undra var han tagit vägen. Och barn måste ju få svar. Annars fortsätter de att fråga, eller som vissa kallar det; att gnälla. Vad annat fanns då att göra än att ge sig ut på jakt!





Vi letade bland bananträden, men där fanns inga spår; vår tredje stock hängde kvar på grön kvist och en ny blomma hade dagen till ära slagit ut.





Sedan letade vi på studsmattan och gick vidare till poolen, men han var inte där heller, kanske bortskrämd av ett par julbadande knattar?





Och inte i fudgekoket på spisen eller i kylen heller, men det var ju inte så konstigt eftersom där var fullt med rester ... Nej, så klart inte, än. Men väl allt annat till det stundande bordet!





Men under granen måste han väl ändå vara, tänkte jag, men hittade bara en massa klappar från när och fjärran.





Hmm ... Jag har inget svar. Och det är tre timmar kvar. Jag får nog ta och leta lite till. På vägen till rätt svar blir det julbord. Och av bilderna att döma blir jag inte utan lax.

//

3 kommentarer:

  1. En anonym person undrar varför mannen på bilden är naken. Det finns inget svar, annat än att den riktige tomten faktiskt var naken, ursprungligen. Krogkommissionen satte dock stopp för ett nakenuppträdande i närheten av kylskåpet ...

    SvaraRadera
  2. Alva säger: Han är ju inte naken, han har ju mössa på sig! Vilket på sätt å vis ju är sant...

    SvaraRadera
  3. Svar till pseudonymen "Veronica": den typen av "mössa" du antyder syns väl inte på bilderna. Jag hade lite svårt att få till helfigur då min arm inte var tillräckligt lång ...

    SvaraRadera