tisdag 18 januari 2011

Lovet är slut - nu börjar semestern

Ja, då har barnens månadslånga jullov till sist tagit slut och det var med kraftigt höjda mungipor jag lämnade Astrid, Sigrid och Valdemar för första dagen på sista terminen på amerikanska skolan. Barnens lov är slut, nu början min semester, tänkte jag. Åtminstone kommer jag få lite tid för mig själv och mina egna projekt under några månader framöver innan det är dags att stuva in hela bohaget i en kontainer och flyga hem för gott.

Fast misstolka mig inte nu. Barnens jullov har ju varit roligt för mig också. Vi har haft mycket kul, med mormor och morfar på besök, och tomten, och nyår och en massa lek och glöm inte allt poolbad med barn som lärt sig simma på riktigt. För att bara nämna något.

Under helgen som gick hade vi familjen Billings barn på sleepover (medan föräldrarna tog igen sig två nätter på en luxuös lodge i Livingstone) och med det har jag haft förmånen att se om ett par av Star Wars-filmerna, samt inse att dataspelandet nog inte ligger riktigt lika långt borta för våra barn som jag tidigare intalat mig. Att ta hand om sex barn var ju på pappret en utmaning, men funkade i verkligheten så smidigt att det säkert blir aktuellt snart igen. Inom kort drar förresten Karin och jag på en vuxenweekend, vilket också känns underbart. Hoppas bara hon laddar mitt Visakort ordentligt den här gången, och inte bara sitt eget ... Det är inte lätt att vara den tärande parten av ett förhållande ...

Ett nytt café har också blommat upp under gångna månaden, bara ett stenkast härifrån. Det är väl hög tid för mig att glida dit, testa deras latte och njuta sista tiden av föräldraledigheten ... Och nu lyser dessutom solen. Dags att koppla ner Internet och njuta av den afrikanska verkligheten så länge den varar?

//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar