tisdag 3 maj 2011

He's representing his wife ...

Jag antydde i förra inlägget att frugan varit lite krasslig i magen, så nu vet alla det. Att jag dessutom ombads ta med en påse med en burk med ett odefinierbart innehåll till vår sjukinrättning Corp Med imorse, det visste världen inte heller innan detta nu kablas ut. Jodå, så är det, i nöd och i lust har jag ju lovat och inte för att det här var särskilt lustfyllt, men jag vill ju inte att frugan ska gå och vara nödig hela tiden heller ...

Nåväl, tio minuter efter att labbet på Corp Med fått den inplastade burken med det odefinierade provet i så kallades jag upp ur väntsoffan och fram till receptionen.
"Jag tror din fru måste träffa doktorn", säger en tant.
"Men hon jobbar", säger jag.
Varpå en kollega till första tanten säger:
"It's okay, he is representing his wife ..."
Vi tittar på varandra och skrattar sedan gott alla tre. Att representera sin fru hos doktorn, och sedan få förskrivet en massa cool magmedicin som smakar citron och är väldigt goda till en kopp kaffe ... Häftigt!

Sen vill de att jag ska komma tillbaka om ett par dagar, men jag är lite osäker på om jag då förväntas fixa det som fanns i burken också på egen hand? Det här livet som medföljande diplomat är verkligen skitsvårt i vissa lägen ...

//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar