tisdag 24 april 2018

Så fort man nämner dödsstraff eller lika rättigheter så vaknar de ryska trollen

Det här är min kortaste blogg hittills i år. Jag skrev ju en text förra veckan där jag kände mig mörkrädd över att landet jag bor i inte riktigt har kommit ner i startblocken för utvecklingsresan mot förbättrade mänskliga rättigheter och annat viktigt. En blogg jag verkligen rekommenderar.

Bakom kulisserna har jag ju koll på var i världen mina läsare befinner sig. Intressant att det plötsligt har tillkommit några ryssar till min trogna fanskara. I lajk.

Att ganska många läsare befinner sig i samma land som du, det är inte så konstigt. Men att bloggen nu börjat följas av ett antal ryska troll också, det är ju superintressant. Får se hur länge jag väntar innan jag bjuder in Tobbe Trollkarl för att trolla bort dem ... 

Frågan är ju bara vad trollen har tänkt använda mina texter till? Kanske kommer de att konspirera fram en valseger för en udda koalition i Sverige till hösten? Eller så är det bara förändring på gång i Zambia?

Som sagt, det här är min kortaste blogg hittills i år. Sannolikt handlar nästa blogg varken om döden, rättigheter eller kärlek. Men helt säker kan man ju aldrig vara.

Vi hörs snart igen.

/Theodor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar